Ονοματεπώνυμο [υπευθύνου] εκπαιδευτικού (1) |
Παπαδάκης Χρήστος |
Κλάδος/Ειδικότητα (1) |
ΠΕ86 |
Ονοματεπώνυμο [συνεργάτη/
συνεργατών] εκπαιδευτικού (2) |
|
Κλάδος/Ειδικότητα (2) |
|
Τίτλος του ομίλου [συνοπτικός
και ‘αποκαλυπτικός’ της συγκεκριμένης εστίασης του ομίλου] |
Όμιλος Προγραμματισμού και Ρομποτικής |
Θεματική/ές που εντάσσεται ο όμιλος
[επιστήμες, κοινωνία, περιβάλλον, οικονομική ζωή,
…] |
STEM
(Science Technology Engineering Mathematics) |
Αριθμός ωρών
ομίλου ανά εβδομάδα |
2 |
Τάξη ή τάξεις που απευθύνεται ο όμιλος |
Ε’-Στ’ |
Προσδοκώμενα μαθησιακά Αποτελέσματα [γνωστικά, κοινωνικο-πολιτισμικά και άλλα, τουλάχιστον
τρία στον αριθμό] |
Ικανότητες: ως προς τη χρήση νέων τεχνολογιών ·
Να εμπλακούν και να πειραματιστούν με διαδικασίες προγραμματισμού ·
Να προγραμματίσουν ένα όχημα-ρομπότ Lego spike ·
Κατανόηση λειτουργίας απλών δομικών στοιχείων (π.χ. γρανάζια, άξονες, συνδετήρες) και βασικών χαρακτηριστικών του ρομπότ(π.χ.κεντρική μονάδα ελέγχου, αισθητήρες, θύρες εισόδου-εξόδου) Στόχοι προσωπικών δεξιοτήτων ·
Να συνεργαστούν και να εργαστούν ομαδικά ·
Να είναι σε θέση να επιλύουν προβλήματα και να επιλέγουν τη βέλτιστη λύση μετά από πειραματισμό και αξιολόγηση ·
Να λαμβάνουν αποφάσεις και να προτείνουν λύσεις αυτόνομα ·
Να είναι σε θέση να επικοινωνήσουν τις ιδέες τους και να επιχειρηματολογούν υπέρ ή κατά τους
|
Διδακτική [πλαισίωση και
τεκμηρίωση] |
·
Ομαδοσυνεργατική ·
Διερευνητική-ανακαλυπτική μάθηση · Project-based learning |
Αναλυτικό
Πρόγραμμα (με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησής από Οκτώβριο
μέχρι Μάιο ή
Ιούνιο) [προσδιορισμός 1-2 δράσεων ανά
μήνα, με αναφορά για την καθεμιά στα Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα που
ορίστηκαν] |
Α ΦΑΣΗ (4 ώρες) 1η συνάντηση ( 2ώρες) V Γνωριμία με την ομάδα του ομίλου και προσδιορισμός στόχων και χρονοδιαγράμματος. Θέσπιση κανόνων λειτουργίας ομίλου (συμβόλαιο τάξης) και οργάνωση του μαθητικού δυναμικού(ομάδες) καθώς επίσης και του υλικοτεχνικού εξοπλισμού. 2η συνάντηση
(2 ώρες) Εισαγωγή σε έννοιες ρομποτικής. Παρουσίαση διαφόρων ρομπότ και αποσαφήνιση του ρόλου (θετικού-αρνητικού) που έχουν για τον άνθρωπο. Παρουσίαση της ιστορικής τους εξέλιξης. Επίδειξη του ρομποτικού κιτ lego spike με το οποίο θα ασχοληθούν την τρέχουσα χρονιά. Β΄ΦΑΣΗ (24 ώρες) Στη φάση αυτή θα ακολουθήσει μια σειρά (2) δίωρων συναντήσεων όπου θα δοθούν συγκεκριμένες οδηγίες για την διεκπεραίωση αποστολών με συγκεκριμένο θέμα και στόχο. Σ ‘ αυτές τις συναντήσεις οι μαθητές θα προβούν σε ρομποτικές κατασκευές χρησιμοποιώντας το ρομποτ lego spike και θα διαγωνίζονται μεταξύ τους πάνω σε ειδικά διαμορφωμένη πίστα. Συγκεκριμένα κάθε δίωρη συνάντηση οργανώνεται ως εξής: Α) Περιγραφή στόχων για το τι θα πρέπει να πετύχει η κάθε ομάδα Β) Κατάλογος υλικών όπου περιγράφονται οι πόροι και τα υλικά που απαιτούνται για τις συναντήσεις Γ) Για κάθε συνάντηση υπάρχουν οδηγίες που περιγράφουν βήμα-βήμα για το τι πρέπει να κάνει η ομάδα σε κάθε συνάντηση: ·
Ξεκίνημα. Η ομάδα οργανώνει τον χώρο και τα υλικά της. ·
Κατασκευή. Οι μαθητές κατασκευάζουν το ρομπότ ακολουθώντας οδηγίες. ·
Προγραμματισμός του ρομπότ: Το ρομπότ προγραμματίζεται μέσα από ένα περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού ώστε να λειτουργήσει κατάλληλα και να διεκπεραιώσει την αποστολή του ·
Δοκιμή-διαγωνισμός: Πάνω στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα θα εκτελούνται οι δοκιμές και οι αποστολές των ομάδων. ·
Τακτοποίηση: Οι μαθητές καλούνται να τακτοποιήσουν τον χώρο τους και τα υλικά τους. v Γ ΄ΦΑΣΗ (12 ώρες) Στη φάση αυτή οι μαθητές προετοιμάζονται για τον πανελλήνιο διαγωνισμό της FLL (First
Lego League). To θέμα του διαγωνισμού και οι αποστολές που θα κληθούν να εκτελέσουν οι μαθητές με το ρομπότ Lego Spike θα γίνει γνωστό στην πορεία.
|
Διδακτικό [εκπαιδευτικό] υλικό (έντυπο και ηλεκτρονικό)
[Συγκεκριμένη αναφορά πόρων/ πηγών άντλησης του
υλικού] |
·
Λογισμικό οπτικού προγραμματισμού του lego spike ·
Ιστοσελίδες ·
Youtube
|
Τρόπος [Διαδικασία]
επιλογής μαθητών |
Επιλέγονται 1)κατά προτεραιότητα οι μαθητές που δεν έχουν ξαναφοιτήσει στον όμιλο και με την προϋπόθεση ότι την έχουν επιλέξει ως πρώτη στις επιλογές των ομίλων. 2)Στη συνέχεια ακολουθούν οι μαθητές που έχουν ξαναφοιτήσει και την έχουν ως πρώτη επιλογή. 3)Ακολουθούν οι μαθητές που την έχουν ως δεύτερη επιλογή και δεν έχουν ξαναφοιτήσει. 4)Τέλος, οι μαθητές που την έχουν ως δεύτερη επιλογή και έχουν ξαναφοιτήσει. Σε κάθε περίπτωση, αν ξεπεράσουν τον αριθμό 20 γίνεται κλήρωση για την επιλογή. |
Τρόποι αξιολόγησης [της συμμετοχής] μαθητών |
Οι μαθητές αξιολογούνται με περιγραφική αξιολόγηση (ρουμπρίκα) και καταγράφεται σε ημερολόγιο η συμμετοχή τους στις δραστηριότητες |
Προτεινόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα ομίλου (ημέρα/ώρα έναρξης/ώρα λήξης) |
Δευτέρα 13:30 – 15:00 |
Τόπος διεξαγωγής ομίλου |
Αίθουσα ρομποτικής |
Ειδικοί εξωτερικοί συνεργάτες [Συγκεκριμένα ονόματα,
ιδιότητα και φορέας που υπηρετεί] |
Παιδαγωγικό τμήμα του Δημοκριτείου
Πανεπιστημίου Θράκης |
Συνεργασίες (ιδρύματα, οργανισμοί, σχολεία, φορείς, πρόσωπα κ.ά.) |
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
|
Εκπαιδευτικές επισκέψεις |
|
Τρόπος αξιολόγησης του ομίλου |
Εσωτερική
διαμορφωτική και τελική αξιολόγηση. Εργαλεία: Ερωτηματολόγια, ημερολόγια αναστοχασμού |
Παραδοτέα [προσδιορισμός συγκεκριμένων προϊόντων/ παραγώγων] |
Βίντεο και φωτογραφίες από τις
ρομποτικές κατασκευές αναρτημένες στο ιστολόγιο του ομίλου. Κατασκευή που θα συμμετέχει σε διαγωνισμό.
|
Βιβλιογραφία [υποστηρικτική του έργου του ομίλου] |
FLL Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ρομποτικής – Οδηγός Συναντήσεων Ομάδας (αρχείο
pdf)
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου